Nominations
Huayi Tire Canada, Inc. (HTC), responsable du marketing et de la distribution des pneus Double Coin et des marques associées au Canada, annonçait récemment la nomination de Mike Matesic au poste de directeur des ventes pour l’Est du Canada. Monsieur Matesic cumule plus de 30 ans d’expérience dans les secteurs du pneu et de l’automobile. Dans le cadre de ses nouvelles fonctions, Mike Matesic sera responsable d’offrir un soutien aux concessionnaires, aux distributeurs et aux clients exploitant des parcs de véhicules de HTC partout dans l’Est du Canada, tout en contribuant à accroître la part de marché du portefeuille en pleine croissance de pneus pour camions commerciaux, de pneus hors route (OTR) et de pneus spécialisés de l’entreprise. Monsieur Matesic se joint à HTC après avoir occupé le poste de gestionnaire de segment de produits chez Dynamic Tire Inc., où il dirigeait la stratégie de produits, la gestion du cycle de vie des produits et le développement des marchés. Auparavant, il a occupé des postes de direction des ventes chez Hankook Tire Canada et Beverly Tire. Tout au long de sa carrière, il a développé avec succès des partenariats stratégiques et aidé les organisations à cerner de nouvelles occasions de croissance rentable. «Nous sommes heureux d’accueillir Mike au sein de l’équipe Double Coin de HTC, déclarait Dave Hatch, vice-président, Ventes et Opérations, chez HTC Double Coin. Sa connaissance approfondie de l’industrie, son approche axée sur le client et sa capacité éprouvée à bâtir des relations durables font de lui un excellent ajout à notre organisation.»
Scandium Canada ltée annonçait récemment la nomination de Simon Thibault en tant que président et chef de la direction de Scandium Canada et président de Scalium+, la filiale d’alliages avancés et de technologies en propriété exclusive de la Société, à compter du lundi 24 août 2026. Cette nomination conclut un processus de succession planifié, alors que la Société entre dans sa prochaine phase de développement. Guy Bourassa, chef de la direction de la Société depuis 2024, demeure membre du conseil d’administration et devient conseiller stratégique à la direction, afin de continuer à faire progresser les projets liés à Crater Lake. Simon Thibault se joint à Scandium Canada en provenance de General Motors, où il occupait depuis 2023 les fonctions de leader des matériaux critiques pour véhicules électriques (EV Critical Materials Leader) au sein de l’équipe Achats mondiaux et chaîne d’approvisionnement. Plus précisément, son expertise touchait l’approvisionnement en matériaux critiques pour les programmes de véhicules électriques et de stockage d’énergie de GM, ainsi que le développement d’une chaîne d’approvisionnement nord-américaine résiliente. Cumulant 20 ans d’expérience dans les secteurs minier, des matériaux critiques, des matériaux de batteries et de l’automobile, il apporte une combinaison unique d’expertise en opérations, en politiques publiques, en développement durable et en chaîne d’approvisionnement. Son parcours comprend également des rôles de direction chez Nemaska Lithium, Investissement Québec et Propulsion Québec, où il a travaillé avec l’industrie et les acteurs gouvernementaux à développer l’écosystème québécois de la filière batterie et à renforcer la chaîne de valeur nord-américaine des minéraux critiques.
La Steel Erectors Association of America (Association américaine des monteurs de structures métalliques – SEAA) annonçait récemment la nomination de Chris Legnon, vice-président chargé de la technologie chez Cooper Steel Fabricators, Inc., au poste de président pour le mandat 2026-2027, et annonçait également la composition de son nouveau bureau et de son conseil d’administration. La SEAA nommait également Hunter Telleri au poste de directeur chargé des adhésions et du développement commercial. Cette transition à la tête de l’association intervient alors que la SEAA a connu une croissance rapide de ses effectifs et une expansion géographique au cours des dernières années, tout en mettant en place de nouveaux services destinés à ses membres afin de répondre aux besoins des chefs d’entreprise du secteur du montage métallique. Chris Legnon travaille depuis plus de 20 ans chez Cooper Steel Fabricators. Membre du conseil d’administration de la SEAA depuis 2015, il a présidé le comité marketing, siégé au comité exécutif et a été nommé «Personnalité de l’année» de la SEAA en 2024. Monsieur Legnon a indiqué que ses priorités consistaient à poursuivre la croissance de la SEAA tout en renforçant le développement des compétences de la main-d’œuvre, la formation à la sécurité et les ressources technologiques pratiques destinées aux entrepreneurs en montage de structures métalliques. Les membres du bureau et les administrateurs élus par l’assemblée générale ont pris leurs fonctions le 1er juillet. Les nouveaux administrateurs élus sont Troy «Twig» Terwilliger, de Pioneer Construction, et Katy Williams, de Williams Erection Company. Les administrateurs qui siègent à nouveau au conseil d’administration sont Drew Heron, de Deem Structural Services, LLC, Bryan McClure, de Trivent Safety Consulting, Jack Metcalfe, représentant le National Institute of Steel Detailing, et Lee Shaw, de Kern Erectors, Inc. Ils exerceront chacun un mandat de 3 ans. Les membres du bureau pour 2026-2027 sont :
Fondée en 1972, la SEAA est la seule association professionnelle représentant les intérêts des monteurs de structures métalliques, des fabricants, des entrepreneurs et des prestataires de services connexes à l’échelle des États-Unis. L’association promeut la sécurité ainsi que des programmes d’éducation et de formation destinés aux métiers liés au montage de structures métalliques. Elle travaille en partenariat avec d’autres organisations actives dans les domaines de la construction métallique, de la conception et des produits sidérurgiques afin de défendre les intérêts des professionnels de la construction de structures métalliques.
The Utility Expo annonçait récemment la nomination de Kevin Thomas, vice-président exécutif de la division Équipements industriels du groupe Alamo, au poste de président du salon pour l’édition 2027. Monsieur Thomas contribuera à définir l’orientation stratégique de l’Utility Expo, qui s’appuiera sur la dynamique et le succès du salon de 2025, lequel avait réuni des professionnels des services publics et des fabricants d’équipements venus de toute l’Amérique du Nord. Kevin Thomas a rejoint Alamo Group en février 2022 en tant que vice-président du groupe «Excavatrices et camions aspirateurs» au sein de la division Équipements industriels de l’entreprise. En août 2024, il a été promu vice-président exécutif de la division, où il supervise l’ensemble des opérations et pilote l’innovation ainsi que l’excellence opérationnelle dans toutes ses unités commerciales. Avant de rejoindre Alamo Group, monsieur Thomas occupait le poste de président de Navistar Defense LLC. Au sein d’Alamo Group, Kevin Thomas a dans un premier temps dirigé 3 sociétés d’exploitation : Super Products dans le Wisconsin, Gradall Industries dans l’Ohio et Rivard en France. The Utility Expo est le salon professionnel de référence pour les professionnels de la construction et des infrastructures des services publics qui travaillent à la construction, à l’entretien et à la modernisation des réseaux essentiels. Cet événement biennal rassemble des entrepreneurs, des exploitants de réseaux et des leaders du secteur pour leur permettre de découvrir concrètement les derniers équipements, outils, technologies et solutions destinés aux marchés du transport et de la distribution de toutes les sources d’énergie, de l’eau, des eaux usées, des télécommunications et d’autres services publics essentiels. Réputé pour ses essais d’équipements et ses démonstrations interactives de produits, The Utility Expo reviendra à Louisville, dans le Kentucky, du 5 au 7 octobre 2027.
Le Conseil d’administration d’Électricité Canada annonçait récemment la nomination de Josée M. Guibord, LL.B., IAS.A, nouvelle présidente-directrice générale de l’organisme à compter du 8 septembre 2026. Comptant plus de 25 années d’expérience dans les secteurs de l’énergie, des mines et des infrastructures, madame Guibord entre à Électricité Canada à un moment décisif où la demande canadienne en électricité devrait doubler au cours des 25 prochaines années. De concert avec Électricité Canada et ses membres, elle collaborera avec le gouvernement et d’autres intervenants pour mettre en œuvre une stratégie visant à répondre à une demande croissante, à stimuler l’électrification et à fournir une électricité fiable, abordable et de plus en plus propre aux Canadiens. Josée Guibord a été cadre supérieur pendant plus d’une décennie dans le secteur énergétique, récemment à titre de conseillère de direction chez Dunsky Energy+ Climate. Auparavant, elle a été présidente-directrice générale d’Evolugen par Énergie Brookfield, où elle a géré un portefeuille d’actifs représentant plus de 10 milliards $US (14 milliards $). À ce titre, elle a contribué à catalyser la croissance stratégique, à établir une nouvelle marque et une nouvelle vision et à produire des résultats financiers robustes. Elle a aussi été chef du contentieux et première vice-présidente du volet nord-américain d’Énergie Brookfield et codirectrice du contentieux à Vale Canada Limited. Électricité Canada représente les grandes compagnies d’électricité du pays, qui alimentent en électricité des foyers, des commerces et des collectivités d’un littoral à l’autre.
Le Groupe Manitou a récemment annoncé la nomination de Chris Genal au poste de vice-président des ventes pour l’Amérique du Nord. Basé au siège de la filiale nord-américaine à West Bend, dans le Wisconsin, il dirigera les activités commerciales en Amérique du Nord pour l’ensemble des produits Manitou et GEHL. Dans le cadre de ses nouvelles fonctions, monsieur Genal sera chargé d’élaborer et de mettre en œuvre une stratégie globale de pénétration du marché à travers les réseaux de distribution du groupe Manitou, les marchés de la location et les systèmes de gestion des concessionnaires. En tant que membre clé de l’équipe de direction nord-américaine, Chris Genal rendra compte directement à Brad Boehler, président de Manitou North America. Chris Genal est un dirigeant commercial très expérimenté, fort de plus de 20 ans d’expérience sur les marchés des biens d’équipement, de l’agriculture et de l’industrie. Son parcours professionnel, qui l’a mené de responsable territorial, formateur, directeur commercial régional et directeur de la distribution au poste de vice-président des ventes, témoigne d’une solide expérience dans la mise en œuvre sur le terrain, le développement des concessionnaires et la mise en place d’organisations commerciales hautement performantes. Source: Manitou Group
|
Appointments
EXP recently announced the promotion of Kevin George to lead the firm’s Major Projects sector. The promotion reinforces EXP’s commitment to supporting public and private clients in delivering some of North America’s most complex infrastructure programs. In his expanded role, Mr. George will lead major pursuits strategy, market growth, client engagement and project delivery across transportation, transit, energy and critical infrastructure markets. “Kevin’s elevation comes at a critical time in our industry, as owners need partners with demonstrated experience in delivering megaprojects through alternative delivery models and complex stakeholder investment,” said EXP’s COO Mark Dvorak, PE. “Kevin’s ability to guide complex programs from pursuit through delivery helps our clients navigate and minimize risk and unlock long-term value for communities.” With more than 40 years in the industry, Kevin George has built a reputation for delivering complex transportation and transit projects that improve mobility and strengthen regional economies. Since joining EXP in 2021, he has contributed to several of Canada’s most significant rail and transit investments. His experience spans the full project lifecycle, including program management, systems integration, stakeholder coordination, alternative delivery, commercial strategy and operational readiness for large-scale infrastructure programs.
IROCK Crushers recently announced the promotion of John Patton to Sales Operations manager. Mr. Patton has dedicated more than 10 years to supporting IROCK customers by building strong relationships and delivering outstanding service, establishing a solid foundation for what’s next. As he moves into this new role, he’ll easily build on that groundwork to support IROCK’s aggressive growth strategy by managing sales workflows, boosting dealer relationships, and optimizing operational efficiencies. John Patton’s deep understanding of the aggregate industry gives him an edge as he takes on new responsibilities. He’s tasked with staying ahead of market trends and the successful supervision of the entire sales lifecycle, from forecasting to fulfillment. Additionally, he’ll serve as a crucial liaison within IROCK’s cross-functional sales team to ensure production and delivery schedules align for ultimate customer satisfaction. “John is an exceptional individual with dedication to the brand, product, and application, whose organizational skills make him the perfect fit for his new role. I am looking forward to working beside John as we grow the IROCK footprint across North America and beyond,” said Tim Smith, drector of Sales at IROCK. IROCK provides mobile and portable crushing plants, screening plants, conveying equipment and other related products for the demolition, recycling and aggregate industries. In addition to a premier product line that is easy to service and operate, IROCK Crushers provides expertise and outstanding service and support from a staff of industry experts.
AXCS Equipment, a specialist in aerial lift equipment, recently announced the appointment of Nick Lewis as the company’s new Mid-Atlantic regional sales manager. In his new role, he will be responsible for expanding market share, growing the company’s presence, and driving revenue throughout the Mid-Atlantic geographic region. He will also focus on supporting both new and existing customers with a high level of dedicated service. Nick Lewis brings more than 30 years of extensive experience in the equipment rental industry to AXCS. His previous leadership roles include serving as region manager at National Tank & Equipment, regional sales manager at W.O. Grubb Crane Rental, and district sales manager at United Rentals. Over his 3 decades in the field, he has built a strong reputation for his professional expertise in sales leadership, customer engagement, and business development. In his new position, Nick Lewis will focus on managing and expanding AXCS Equipment’s Mid-Atlantic territory, supporting dealer and rental partners, and securing new business opportunities.
Neste Corporation recently announced the appointment of Elim Yeoh, B.Sc. (Chem. Eng.), eMBA as president, Renewable Products, North America and a member of the Neste Leadership Team as of September 1st 2026. She will be responsible for all Neste’s renewable products business in North America, including regional commercial operations and feedstock sourcing. She will also be the lead Neste representative in the Board of the Martinez joint venture. Elim Yeoh will report to president and CEO Heikki Malinen. Elim Yeoh is a seasoned energy executive with more than 20 years of leadership across the downstream, midstream and renewable fuels sectors. She joins Neste from bp, where she serves as vice president, Biofuels Growth Americas, advancing biofuels growth and commercial partnerships. Prior to bp, she was at Chevron in various leadership positions spanning refining, chemicals and renewable fuels. “I am pleased to welcome Elim Yeoh to Neste’s Leadership Team. She has a strong track record from her previous roles and brings extensive leadership experience and industry expertise. This will be invaluable as we continue to strengthen our regional presence and drive the growth of our Renewable Products business in North America,” said Heikki Malinen, president and CEO of Neste.
ProAll®, a Canadian leader in mobile volumetric concrete mixing technology, recently announced the appointment of Phil Martin as International Sales manager, supporting the brand’s ongoing efforts to expand its global footprint and strengthen customer support. Mr. Martin joins ProAll at a time of continued investment in distribution development aimed at increasing the brand’s reach across international markets. Prior to joining ProAll, Phil Martin worked in sales roles within fleet services and vehicle manufacturing, where he developed expertise in delivering tailored solutions that combine equipment, maintenance and finance packages to meet customer requirements. His experience working closely with operators, workshop teams and senior decision-makers aligns with ProAll’s approach of supporting customers at every stage of their operation. He will focus on making ProAll volumetric concrete mixers more accessible to customers across a range of applications, from large-scale construction projects to smaller operators entering the concrete market. Phil Martin has already begun engaging with customers and industry stakeholders, representing ProAll alongside UK distributor Armcon at Hillhead 2026 during his first week with the business. The event also provided the platform for ProAll to showcase its new Commander 2.0 control system, the latest evolution of the brand’s advanced volumetric mixer controls. The Commander 2.0 features an intuitive operator interface and enhanced automated controls designed to deliver greater precision, functionality and ease of operation for customers.
Superior Industries, Inc., a manufacturer and supplier of bulk material processing and handling systems, has named Lauren DeBow as Washing Product manager. In her new role, she will guide product development, market strategy, training initiatives, and sales support for Superior’s growing and diverse portfolio of wet processing equipment. Ms. DeBow brings 12 years of aggregate processing experience to the position, with a career spanning equipment applications, technical sales, and product management. She joined Superior in 2023 as an applications specialist, working closely with aggregate producers and Superior’s dealer partners to develop custom equipment solutions for unique washing applications. A graduate of the Colorado School of Mines with a degree in metallurgical and materials engineering, Lauren DeBow began her career in mineral processing before moving into aggregate equipment. Prior to joining Superior, she held applications and product management roles with Weir Minerals and later worked in technical sales for Astec Industries. That experience has given DeBow a frontline view of evolving washing requirements across the industry.
Schwarze Industries LLC, an Alamo Group company and parking lot, airport, and street sweeper manufacturer, recently announced that Adam Shaneyfelt has stepped into the role of Schwarze Aftermarket and Sales Operations manager. In this role, Mr. Shaneyfelt will lead Schwartze’s aftermarket business, overseeing replacement parts, accessories, service support, and maintenance solutions to help ensure its customers’ equipment continues to perform at the highest level. He will also direct sales operations initiatives, focusing on process improvement, data-driven decisionmaking, and operational efficiencies that support the company’s sales organization and dealer network. Adam Shaneyfelt brings 26 years of dedicated service with Schwarze to this new role. Throughout his career, he has contributed to many areas of the organization, building extensive industry knowledge, strong customer relationships, and a deep understanding of the needs of the dealers and end users. His commitment to excellence and long-standing dedication to Schwarze have played a significant role in the company’s success over the years. By combining aftermarket leadership with strategic sales operations oversight, Mr. Shaneyfelt will help strengthen Schwartze’s ability to provide exceptional customer support, improve responsiveness, and enhance the overall customer experience throughout the product lifecycle.
Lippmann recently announced the appointment of Peter Janssen as vice president, bringing nearly 20 years of crushing and screening experience and a strong track record in product development, customer-driven solutions, and sustainable growth across mining and construction applications. Based at Lippmann’s headquarters in Cudahy, Wisconsin, Mr. Janssen has spent his first months engaging with teams across the organization, gaining a deeper understanding of the business, and reinforcing Lippmann’s long-standing commitment to supporting its dealers and delivering reliable, high-performance solutions to customers in the field. “Lippmann has built a strong reputation for durable, high-performance equipment and a deep commitment to its customers,” said Peter Janssen. “I’m excited to build on that foundation – supporting our team, strengthening partnerships, and continuing to deliver solutions that perform in the most demanding applications.” In his role, Mr. Janssen will focus on advancing operational excellence, strengthening dealer and customer relationships, and leading the development of high-performance solutions built for the demands of today’s field conditions. He is also committed to maintaining a safety-first culture across the organization. Peter Janssen’s appointment reflects Lippmann’s continued focus on delivering practical innovation, reliable performance, and strong dealer support – ensuring customers are equipped to perform in the toughest applications.
|
© InfraStructures - Tous droits réservés - All rights reserved |