Nouvelles brèves


YUL, YYZ et YVR signent un accord avec Airbus et ZeroAvia pour la
mise en place de hubs d'hydrogène dans les aéroports canadiens
Airbus et ZeroAvia annonçaient récemment la signature de 3 protocoles d'accord avec les 3 aéroports les plus fréquentés du Canada, l'aéroport international Montréal-Trudeau (YUL), l'aéroport international Pearson de Toronto (YYZ) et l'aéroport international de Vancouver (YVR), afin d'étudier la faisabilité d'une infrastructure hydrogène dans les aéroports canadiens. Le point de presse a eu lieu lors du Forum international de l'innovation aérospatiale, organisé par Aéro Montréal.

C'est la première fois qu'une étude de faisabilité de cette ampleur est réalisée au Canada, avec les trois aéroports, afin d'ouvrir la voie à l'utilisation de l'hydrogène dans l'aviation. Elle reflète l'ambition commune des partenaires d'utiliser leur expertise respective pour soutenir la décarbonation de l'industrie aéronautique (OACI, ATAG et IATA) et de parvenir à l'objectif de zéro émission nette d'ici 2050.

Le transport aérien est primordial dans le pays en raison de sa géographie étendue. Il permet non seulement de relier les villes internationales, mais constitue également un moyen important de fournir une connectivité essentielle au niveau national. Les vols commerciaux au Canada permettent les flux de marchandises, d'investissements, de personnes et d'idées qui sont les moteurs fondamentaux de la croissance économique. Le transport aérien au Canada devrait croître de 51% au cours des 20 prochaines années selon le scénario des tendances actuelles. Cela se traduirait par 39,8 millions de voyages de passagers supplémentaires d'ici 2037. (Source IATA Economics).

Cette coopération permettra de mieux comprendre les concepts et les opérations des avions à hydrogène, ainsi que les besoins en matière d'approvisionnement, d'infrastructure et de ravitaillement dans les aéroports, dans le but de développer l'écosystème de l'aviation à hydrogène dans tout le pays. Ils collaboreront également à l'élaboration de réglementations et de normes. Montréal est la ville d'accueil de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) et la collaboration est un élément clé pour soutenir un cadre mondial.

L'utilisation de l'hydrogène pour propulser les futurs avions devrait non seulement réduire de manière significative les émissions des avions en vol, mais pourrait également contribuer à décarboner les activités de transport aérien au sol. En 2020, Airbus a dévoilé le premier concept ZEROe avec l'ambition de commercialiser le premier avion commercial à hydrogène au monde d'ici 2035. Le développement des briques technologiques correspondantes est actuellement en cours au sein d'un réseau mondial de recherche et de technologie.

Airbus a également lancé le programme Hydrogen Hub at Airports afin de stimuler la recherche sur les besoins en infrastructures et les opérations aéroportuaires à faible émission de carbone, sur l'ensemble de la chaîne de valeur. À ce jour, des accords ont été annoncés avec des partenaires et des aéroports dans dix pays, dont la France, l'Allemagne, l'Italie, le Japon, la Nouvelle-Zélande, la Norvège, Singapour, la Corée du Sud, la Suède et le Royaume-Uni. Airbus souhaite développer la visibilité de ZEROe et son réseau de partenaires dans le domaine de l'hydrogène en Amérique
du Nord. Il y a donc un fort besoin de recruter des partenaires dans la région.

ZeroAvia a déposé une demande de certification active pour un groupe motopropulseur (ZA600) destiné à des avions de 10 à 20 places, dont l'entrée sur le marché est prévue dans les deux prochaines années, et développe également un 2e moteur (ZA2000) pour des avions de 40 à 80 places, qui suivra peu après. En outre, l'entreprise s'efforce de développer l'écosystème du carburant hydrogène pour soutenir ces systèmes de propulsion propres dans les aéroports en mettant au point des technologies uniques de production, de stockage et de distribution, et en collaborant avec des partenaires aéroportuaires pour planifier les opérations liées à l'hydrogène dans un avenir proche.

Source: Airbus

 

Kohler et Platinum Equity concluent une transaction visant à faire de Kohler Energy une entreprise indépendante
Kohler Co. et Platinum Equity annonçaient récemment la conclusion de la transaction visant à faire de Kohler Energy une entreprise distincte et indépendante. Platinum Equity est désormais le propriétaire majoritaire de l’activité Energy et Kohler Co. reste un partenaire d’investissement. Les détails financiers ne vont pas être divulgués.

Kohler Energy est stratégiquement positionnée pour poursuivre sa forte performance sur le marché mondial de la résilience énergétique, en opérant désormais en tant que société autonome en dehors de Kohler Co. Brian Melka est le président-directeur général du domaine Energy, ce qui lui confère un rôle de leader après plus de 10 ans passés chez Kohler, où il a contribué à la croissance et au succès du groupe. David Kohler siège au conseil d’administration.

«Cette évolution stratégique permet à Kohler de se concentrer et d’investir dans nos activités mondiales Kitchen & Bath, Wellness et Hospitality, tout en positionnant l’activité Energy pour qu’elle atteigne son plein potentiel sous l’égide de Platinum Equity», déclarait David Kohler, président et CEO de Kohler Co. «Je tiens à remercier toute l’équipe Energy. Les performances de cette activité au cours des 3 dernières années ont été remarquables. Des moments stimulants nous attendent, et Energy occupera toujours une place particulière dans l’héritage de notre entreprise.»

«Nous nous réjouissons de cette nouvelle phase de Kohler Energy avec Platinum Equity comme partenaire. La demande pour les systèmes énergétiques résilients augmente et le monde a besoin de beaucoup plus de ce que nous faisons», ajoutait Brian Melka. Depuis plus de 100 ans, Kohler est un excellent gestionnaire de nos activités, et cette décision permet à Kohler Energy de mieux répondre à cette demande. Platinum Equity soutient fermement notre trajectoire de croissance et va pouvoir accélérer nos progrès dans le secteur mondial de la résilience énergétique.»

Platinum Equity est une société d’investissement mondiale qui gère plus de 65 milliards $ d’actifs et qui s’avère être un partenaire expérimenté dans le secteur des produits industriels.

«Platinum a à coeur de renforcer la position de Kohler Energy en tant que leader de l’industrie et d’investir dans le développement d’une nouvelle génération de solutions innovantes en matière de résilience énergétique», déclarait Jacob Kotzubei, coprésident de Platinum Equity. «C’est avec grand intérêt que nous envisageons les perspectives de cette entreprise, qui est à l’avant-garde de la résilience énergétique depuis plus d’un siècle.»

Source: Kohler Co.

 

Hydro-Québec vend de sa participation minoritaire dans Dana TM4
Le Plan d’action 2035 d’Hydro-Québec met la table au rôle central que la société d’État jouera dans la transition énergétique. Les défis sont importants et Hydro-Québec se concentre sur sa priorité de favoriser la décarbonation, de contribuer à la prospérité du Québec et de répondre aux attentes de la clientèle. C’est dans ce contexte et à un moment où la société Dana TM4 prend de l’expansion tout en affichant de solides résultats financiers qu’Hydro-Québec a décidé d’exercer son option de vente à Dana de sa participation restante de 45%.

«Notre Plan d’action 2035 est très ambitieux et pour le réaliser, nous devons nous concentrer sur notre cœur de métier et les investissements de l’ordre de 150 à 180 milliards $ qui sont requis», commentait Maxime Aucoin, vice-président exécutif – Stratégies et finances. «Hydro-Québec est fière de ce qu’a accompli le partenariat avec Dana au cours des dernières années, ainsi que du développement et de la commercialisation de la technologie TM4.»

La situation actuelle est propice : Dana TM4 a franchi des jalons importants au cours des dernières années et, depuis la création du partenariat en 2018, elle a été en mesure de sécuriser d’importants contrats qui ont rehaussé sa rentabilité. Les installations de Boucherville sont bien implantées et le nombre d’employés de Dana TM4 sur place a plus que doublé, étant passé de 127 à plus de 300 personnes depuis 2018. Le retrait d’Hydro-Québec n’aura pas d’impact sur le maintien des activités et des emplois dans la région. Les parties doivent maintenant s’entendre sur la juste valeur marchande de cet actif afin de conclure la transaction.

Dana TM4 conçoit et fabrique des moteurs électriques, des génératrices, de l’électronique de puissance et des systèmes de commande destinés aux véhicules automobiles de promenade, commerciaux, récréatifs et sportifs, ainsi qu’aux secteurs nautique, ferroviaire et minier.

Source: Hydro-Québec

 

John Deere et Kreisel fabriquent des batteries et des chargeurs en Caroline du Nord
Deere & Company annonçait récemment la sélection d’un emplacement à Kernersville, en Caroline du Nord, pour la construction d’une usine de 10 684 m2. L’usine augmentera la capacité de production des produits Kreisel Electric, une entreprise dans laquelle John Deere a acquis une participation majoritaire en 2022. Kreisel produit une technologie de batterie novatrice pour les systèmes de mobilité électronique et stationnaires ainsi que des solutions complètes de charge de niveau 3. L’usine de production prévue peut soutenir une capacité de production allant jusqu’à 2 GWh. John Deere prévoit que la production devrait commencer en 2025.

«Nos clients sont confrontés à des défis qui exigent de leurs entreprises qu’elles soient plus dynamiques que jamais. Nous concevons les innovations technologiques sur lesquelles ils s’appuieront pour y parvenir», déclarait Jennifer Preston, directrice mondiale de John Deere du groupe motopropulseur électrique et présidente-directrice générale de Kreisel.

«Avec Kreisel, John Deere élargit son portefeuille d’électrification pour inclure des solutions plus évolutives afin de répondre à un plus grand nombre de besoins d’utilisation de nos clients. Cet investissement représente un grand pas en avant dans la réalisation de notre objectif de présenter des solutions viables à faible et à quasi-zéro émission de carbone d’ici 2026.»

Depuis plus d’un siècle, John Deere fournit à ses clients des solutions de puissance sûres et fiables. Avec cette nouvelle usine de fabrication de batteries, l’entreprise développera et fabriquera les batteries Kreisel et la technologie des chargeurs CHIMERO, en s’appuyant sur l’engagement de l’entreprise en matière de sécurité et de qualité.

Cette nouvelle usine appuiera une augmentation de la capacité de production pour desservir le marché des véhicules hors route en Amérique du Nord. John Deere réaménage également une usine pour permettre la production de batteries dans son usine de Saran, en France, le principal site de fabrication des moteurs John Deere en Europe. L’usine de Kernersville aura une conception qui ne consomme pas de combustible fossile et met l’accent sur les caractéristiques d’énergie durable dans les principaux systèmes comme le système de climatisation de l’usine, le système de récupération d’énergie, l’éclairage de pointe et le contrôle de l’irrigation.

Source: Deere & Company

 

Hexagon et Dragos dévoilent un partenariat technique pour renforcer la cybersécurité industrielle
La division Asset Lifecycle Intelligence de Hexagon annonçait rcemment un partenariat stratégique avec Dragos, un leader mondial de la cybersécurité pour les technologies opérationnelles (OT). Ensemble, les 2 sociétés ont pour objectif de révolutionner la cybersécurité des technologies opérationnelles dans les installations industrielles.

L’évolution rapide de la technologie souligne le besoin urgent de mesures de cybersécurité robustes dans les environnements industriels. Hexagon et Dragos ont donc uni leurs forces pour répondre efficacement à cette demande.

Le partenariat technique se concentre sur l’intégration des capacités complémentaires de cybersécurité OT de la plateforme Dragos et du PAS Cyber Integrity® de Hexagon afin de fournir aux clients des données d’inventaire améliorées, une gestion complète de la configuration et une détection d’intrusion et une gestion des menaces supérieures pour protéger les entreprises opérant dans de nombreux secteurs d’infrastructure critiques. Cette collaboration devrait permettre d’exploiter les forces respectives, les connaissances de l’industrie et l’esprit d’innovation de Dragos et d’Hexagon.

«Cette relation représente une étape importante dans la construction de l’avenir de la cybersécurité OT», déclarait Nick Cappi, vice-président de la cybersécurité OT chez Hexagon. «Grâce à l’intégration des technologies, les installations industrielles qui utilisent Hexagon et Dragos seront mieux à même d’atteindre leurs objectifs de sécurité. Nous sommes ravis de travailler ensemble et de résoudre collectivement des défis de sécurité plus importants pour les clients.»

Les entreprises intégreront leur expertise et leurs capacités spécialisées pour relever les défis uniques rencontrés par les propriétaires-exploitants. Ensemble, elles aspirent à améliorer la sécurité, l’efficacité et la productivité, dans le but de révolutionner la façon dont l’industrie de la cybersécurité protège les infrastructures industrielles et les actifs de valeur.

«Hexagon est reconnu pour offrir des technologies avant-gardistes qui accordent également la priorité à la sûreté et à la sécurité, et le partenariat avec Dragos apporte une valeur ajoutée aux organisations industrielles et d’infrastructures critiques qui utilisent nos technologies», déclarait Matt Cowell, vice-président mondial du développement des affaires chez Dragos. «L’intégration entre Dragos et Hexagon tirera parti de nos capacités complémentaires et de nos forces respectives pour fournir une approche intégrée de la gestion de la sécurité à travers les différentes couches de l’environnement opérationnel.»

Source: Hexagon AB

 

I4B annonce la signature du projet R4WO, l’un des plus importants PPP d’infrastructure en Belgique
I4B - The Belgian Infrastructure Fund est heureux d’annoncer sa participation à la signature du projet R4WO, un partenariat public-privé (PPP) initié par la Région flamande pour moderniser le périphérique R4 Ouest et Est. I4B est le principal investisseur en fonds propres du projet R4WO lequel, avec un financement de plus d’1 milliard € (1,47 milliard $), est l’un des plus importants PPP jamais réalisés en Belgique.

En collaboration avec De Werkvennootschap, l’agence de la Région flamande en charge des grands projets d’infrastructure, BRAVO4, la société de projet nouvellement créée, est chargée de la mission de rénover le périphérique de Gand, une artère vitale reliant Gand et son port. Ceci comprend notamment la conception, la rénovation, le financement et l’entretien à long terme des sections existantes du périphérique.

Ce projet vise à améliorer l’accès à l’un des plus grands ports du pays, qui a un rôle-clé pour l’activité économique régionale. Il vise également à améliorer la sécurité routière locale, à promouvoir la mobilité verte et à améliorer le cadre de vie des zones environnantes.

BRAVO4 exécutera le projet dans le cadre d’un PPP caractérisé par des paiements garantis par la Région flamande sur une durée de 30 ans.

Les avantages pour l’environnement et la vie locale du projet R4WO sont importants : en réduisant la congestion routière et les émissions de CO2, le projet promet des améliorations tangibles de la mobilité urbaine et de la qualité de l’air. Une caractéristique notable de l’initiative est la construction de plus de 22 km de pistes cyclables, favorisant les déplacements respectueux pour l’environnement.

Des études montrent une amélioration notable de la sécurité pour tous les usagers vulnérables de la route. Les stratégies de réduction du niveau sonore, y compris les barrières anti-bruit et l’utilisation d’«asphalte silencieux», démontrent une approche exemplaire pour améliorer le bien-être des communautés locales.

Le projet tient également compte de son impact sur les écosystèmes locaux, la gestion des déchets ou l’utilisation de l’eau afin de minimiser les perturbations environnementales. La préservation de la biodiversité est assurée grâce à la création d’éco-ducs, qui permettront un passage sûr pour la faune locale, et à la replantation d’arbres sur de grandes superficies.

I4B s’engage à soutenir le développement des infrastructures belges en partenariat avec les acteurs industriels clés dans les secteurs stratégiques
Le projet R4WO illustre parfaitement l’objectif d’I4B en matière de partenariat avec des entreprises belges pour développer des projets d’infrastructure.

Depuis sa création, I4B a développé des partenariats structurants avec de grandes sociétés industrielles ainsi que des petites et moyennes entreprises, contribuant au développement économique local, et à la création de valeur et d’emplois.

«Nous sommes fiers d’annoncer notre implication dans ce projet ambitieux, qui réaffirme le rôle central d’I4B dans le développement des infrastructures belges. Le projet R4W0 mobilise un milliard d’euros pour améliorer la qualité des tronçons routiers existants. Le projet favorisera la croissance économique tout en améliorant la sécurité, la connectivité locale et le bien-être ainsi qu’en promouvant la mobilité verte sur le long terme», déclarait Vincent Vingerhoedt – Investment Director et Président du conseil d’administration de la société de projet BRAVO4. Ce projet phare s’inscrit dans la mission d’I4B qui consiste à financer de nouvelles infrastructures qui stimulent non seulement le développement économique local, mais répondent également à des normes environnementales rigoureuses.»

Source: I4B - The Belgian Infrastructure Fund

 

Colas Canada et la Fondation Colas s’associent à la Société de soutien à l’enfance et à la famille des premières nations
Colas Canada Inc. et la Fondation Colas sont fiers d’annoncer leur soutien à la Société de soutien à l’enfance et à la famille des premières nations (Société de soutien), devenue la Cause Nationale de la société au Canada.

La Fondation Colas soutient et accompagne, sur l’ensemble des territoires où le Groupe est présent, des initiatives favorisant l’insertion sociale et professionnelle des enfants. Ce partenariat d’une durée initiale d’un an comprend un don en espèces de 100 000 $ et un soutien continu aux initiatives de la Société de soutien.

Les filiales de Colas au Canada travaillent historiquement en étroite collaboration avec les communautés où elles sont implantées. Les Premières Nations, les Métis et les Inuits sont des partenaires essentiels dans leurs activités. Elles exercent leurs activités sur les territoires traditionnels des Premières Nations, des Métis et des Inuits, et entretiennent des relations solides et durables avec les gouvernements et les organisations des Premières Nations, des Métis et des Inuits.

Colas se réjouit de l’occasion qui lui est donnée de s’associer à la Société de soutien à l’enfance et à la famille des Premières Nations pour fournir des services d’éducation publique, de recherche et de soutien fondés sur la réconciliation, afin de promouvoir la sécurité et le bienêtre des enfants, des jeunes, des familles et des Premières Nations.

«La réconciliation avec les peuples autochtones est une priorité pour Colas. La Société de soutien est une cause nationale idéale pour Colas car elle correspond à nos valeurs de respect, de partage et d’audace, ainsi qu’à nos partenariats traditionnels avec les communautés autochtones à travers le Canada. La création d’un partenariat avec la Société d’entraide nous est apparue naturelle et nous sommes heureux de soutenir ses efforts», déclarait François Vachon, président de Colas Canada.

«La Société de soutien est honorée de s’associer à Colas pour apporter la réconciliation basée sur les enfants à des communautés à travers le Canada, en commençant par une exposition inaugurale dans un musée pour enfants qui sera annoncée prochainement. Merci à Colas de contribuer à créer les conditions propices à la réconciliation», déclarait Cindy Blackstock, Gitxsan et directrice générale de la Société.

Source: Colas Canada Inc.

 

10 acteurs du secteur BTP se rassemblent pour constituer la Communauté des Acteurs du Matériel Durable
Des acteurs de la filière des matériels de chantier, fabricants, loueurs, et entreprises de la construction ont décidé de structurer leur rassemblement en créant la Communauté des Acteurs du Matériel Durable (CAMD). Cette Communauté, née des travaux et discussions menés jusqu’ici au sein des Rencontres du Matériel Durable, sera active à l’année, avec l’ambition d’agir en complémentarité et en synergie avec les fédérations professionnelles, pour l’accélération de la transformation environnementale de la filière des matériels de construction.

Déterminés à réussir la transformation de la filière des matériels de construction vers une filière durable, 10 entreprises volontaires du secteur (Bouygues Construction, Colas, Eiffage, Haulotte, JCB, Kiloutou, Manitou Group, NGE, Salti, et Volvo) se sont réunies à plusieurs reprises au cours de l’année passée, pour travailler à la structuration de la Communauté des Acteurs du Matériel Durable (CAMD).

La CAMD aujourd’hui constituée (association Loi 1901) s’est dotée d’une gouvernance collégiale représentant les 3 métiers, fabricants de matériel, loueurs et entreprises du bâtiment et des travaux publics. Sont ainsi nommés, un président, Olivier Colleau – également président Exécutif de Kiloutou – et 2 vice présidents de la CAMD, Michel Denis et Patrick N’Kodia, respectivement directeur général de Manitou group et directeur de la Transformation de Bouygues Construction.

La CAMD poursuivra 5 objectifs clés, lesquels sont :

  • D’apporter des solutions concrètes et de porter des projets transverses à la filière;
  • Bâtir un socle de connaissances et une trajectoire de décarbonation commune;
  • Accroître la visibilité de la filière matériel et de son rôle dans les transitions du BTP;
  • Défendre aux côtés des fédérations professionnelles les convictions pour une filière durable;
  • Porter une vision et une ambition communes de la décarbonation de la filière.

Le suivi et la mise en œuvre de ces objectifs clés seront assurés par un Comité Opérationnel constitué de représentants des 10 entreprises membres. Ils auront pour mission d’identifier et de conduire les projets transversaux autour des enjeux technologiques de la filière (énergie, motorisations, bilans et mesures carbone) et des évolutions réglementaires (CSRD, taxonomie européenne, SBTi). En outre, le Comité Opérationnel aura la charge d’organiser les grands temps-forts de la CAMD, dont les prochaines Rencontres du Matériel Durable, qui se tiendront le 24 septembre 2024.

La CAMD repose sur la mutualisation des efforts, des compétences et des bonnes pratiques pour accélérer la transformation environnementale de la filière, un travail complémentaire par sa transversalité, à celui mené au sein des fédérations professionnelles. Le socle de connaissances commun, issu des études, travaux et projets commandés par la CAMD et véritable levier d’efficacité et d’accélération de la transformation, a ainsi vocation à être partagé aux membres actuels et à venir de la CAMD pour nourrir leurs feuilles de route individuelles et communes au service de la décarbonation du secteur.

Source: Communauté des Acteurs du Matériel Durable (CAMD)

 

Epiroc fait l’acquisition d’ACB+
Epiroc annonçait récemment la conclusion d’un accord en vue de l’acquisition de la société ACB+, spécialisée notamment dans la fabrication de coupleurs mécaniques et hydrauliques, et de godets.

ACB+, basé à Saint-Lager, en France, fabrique des accessoires et des attaches rapides destinés à la construction et au recyclage de la ferraille, ainsi que la démolition.

«ACB+ est réputée pour sa compétence, ses produits et solutions de haute qualité. Cette acquisition renforcera notre offre d’attaches rapides et d’accessoires, offrant ainsi aux clients un portefeuille plus complet de produits et de solutions d’amélioration de la productivité», déclarait Helena Hedblom, présidente et chef de la direction d’Epiroc.

L’acquisition devrait être finalisée au 3e trimestre 2024.

Source: Epiroc

 

L’IPAF lance sa campagne «L’écrasement peut tuer
La Fédération internationale de nacelles automotrices (International Powered Access Federation - IPAF) annonçait récemment le lancement de sa campagne mondiale de sécurité pour 2024, intitulée «L’écrasement peut tuer!» La campagne mondiale de sécurité vise à sensibiliser et à réduire les incidents de coincement et d’écrasement impliquant des plates-formes élévatrices mobiles de personnes (PEMP), qui ont entraîné de nombreux décès et blessures au cours de la dernière décennie.

Dirigée par Brian Parker, responsable de la sécurité et de la technique à l’IPAF, et Alana Paterson, responsable de la santé, de la sécurité et de l’environnement chez Taylor Woodrow et présidente du comité international de sécurité de l’IPAF, la campagne souligne l’importance de la formation, d’une planification adéquate et du respect des protocoles de sécurité lors de l’utilisation des PEMP et du mode de contrôle des piétons.

Les statistiques de la dernière décennie font état de 118 décès, 16 blessures graves et 5 blessures légères attribués à des incidents de coincement impliquant des PEMP. Les professions les plus touchées sont les opérateurs de PEMP, les chauffeurs-livreurs et les techniciens/ingénieurs, ce qui souligne la nécessité de mettre en place des mesures de sécurité globales dans toute une série de secteurs d’activité.

Au cours des 3 dernières années, 68% des accidents mortels ont été attribués à des machines verticales mobiles 3a (ascenseurs verticaux). Bien qu’il s’agisse d’un changement significatif par rapport aux données précédentes, l’IPAF est encouragée par les nouvelles solutions qui arrivent sur le marché pour les PEMP de type vertical. 

La campagne met en évidence les causes communes des incidents de coincement, telles qu’une mauvaise planification, une formation inadéquate, la complaisance et les dysfonctionnements de l’équipement. Pour atténuer ces risques, l’IPAF préconise des évaluations des risques spécifiques à la tâche, la sélection correcte des PEMP, la formation des opérateurs et la pratique/répétition documentée des procédures de sauvetage.

Consciente de la portée mondiale de la campagne, l’IPAF a élaboré des documents d’orientation neutres sur le plan législatif, conçus pour les planificateurs, les employeurs, les gestionnaires, les superviseurs, les opérateurs, les sauveteurs et les organismes de formation. Ces ressources visent à normaliser les pratiques de sécurité dans le monde entier et à soutenir le développement en cours d’une nouvelle norme ISO pour les systèmes de sécurité des PEMP.

En outre, l’IPAF a publié une nouvelle boîte à outils qui met l’accent sur les risques associés à l’utilisation des PEMP à partir de commandes au sol avec une personne dans la plate-forme PEMP, ainsi que de nouveaux conseils sur l’utilisation en toute sécurité des commandes pour piétons.
«Nous ne nous contentons pas de lancer une campagne mondiale sur la sécurité. Nous nous adressons aux personnes qui se trouvent chaque jour en première ligne de la sécurité, à savoir les opérateurs de PEMP et le personnel de secours. Notre objectif est de leur donner les connaissances et les outils dont ils ont besoin pour naviguer dans leur environnement de travail en toute sécurité et en toute confiance. En veillant à ce que cette campagne trouve un écho auprès de ceux qui utilisent directement la plate-forme, nous faisons un pas important vers la réduction et la prévention des incidents liés au piégeage et à l’écrasement», déclarait Brian Parker.

L’IPAF encourage la participation de l’industrie, la mise en œuvre des mesures de sécurité recommandées et le signalement des incidents afin de faciliter l’amélioration continue de la sécurité. Ensemble, on peut prévenir et réduire les incidents liés au coincement et à l’écrasement et préserver le bien-être des opérateurs et des occupants des plates-formes dans les PEMP.

Source: Fédération internationale de nacelles automotrices (IPAF)

 

Une société de Colas Canada est la première à offrir des FDES pour les enrobés bitumineux au canada
Colas Canada Inc. annonçait récemment que Miller Paving Ltd., une société Colas Canada, est la première entreprise du Canada à proposer des Fiches de déclaration environnementale et sanitaires (FDES) pour ses enrobés bitumineux. Le soutien de Colas au cours du processus de 18 mois, en partenariat avec WAP Sustainability et, par association, la National Asphalt Pavement Association (NAPA), a été déterminant pour la mise à
disposition au Canada de l'outil Emerald Eco-Label de la NAPA pour le développement des FDES pour des enrobé bitumineux.

L'usine d'enrobage Miller Whitby a maintenant plusieurs FDES publiés sur le site web de la NAPA, et elle prévoit d'ajouter d'autres FDES pour chaque produit/mélange produit en 2024.

Les FDES sont comparables aux informations nutritionnelles figurant sur les étiquettes des produits alimentaires. Elles fournissent un rapport complet, impartial et vérifié par une tierce partie sur l'impact environnemental, du berceau à la porte, d'un produit spécifique fabriqué dans une usine donnée. Le processus d'élaboration d'une FDES garantit la cohérence de la collecte, de l'analyse et de la communication des données, et la vérification par une tierce partie assure la fiabilité des informations communiquées des informations communiquées.

L'objectif des FDES est double : d'une part, les elles aident les décideurs à évaluer un produit d'un point de vue environnemental, ce qui leur permet de prendre des décisions éclairées concernant l'impact de ce produit sur un projet.

D'autre part, les informations contenues dans les FDES aident les fabricants d'enrobés à comparer leurs produits et à continuer à rechercher des solutions pour réduire l'impact de leurs produits sur l'environnement.

Une FDES, label environnemental de type III, est définie par la norme ISO 14025:2006, Étiquettes et déclarations environnementales. Le programme Emerald Eco-label aide à normaliser les hypothèses d'ACV spécifiques à l'industrie, ce qui permet d'établir des rapports crédibles et transparents.

WAP Sustainability est une société de conseil qui aide ses clients à atteindre leurs objectifs en matière de développement durable et à se conformer aux réglementations. Elle propose des services tels que la transparence des
produits, l'analyse du cycle de vie, la gestion du carbone, les matériaux sains, le soutien RSE et les certifications.

La NAPA est une organisation américaine dont la mission est de faire progresser l'industrie des revêtements bitumineux par le biais du leadership, de la gestion et de l'engagement des membres. La NAPA soutient un programme de recherche actif destiné à améliorer la qualité des revêtements en asphalte et des techniques de pavage utilisées dans la construction des routes, des parkings, des aéroports et des installations de loisirs.

Miller Paving Ltd. est une société Colas au Canada. Depuis plus d'un siècle, elle construit et entretient des infrastructures urbaines et rurales dans tout le Canada, et fournit des matériaux de construction de la plus haute qualité qui répondent aux exigences des communautés d'aujourd'hui et sont à la base de la croissance future.

Source: Colas Canada Inc.

 

Harnois Énergies et Michaud Petroleum unissent leurs forces au Nouveau-Brunswick
Harnois Énergies et Michaud Petroleum annonçaient récemment qu'elles ont conclu une entente qui conduira à la création d'une nouvelle entité
corporative visant la poursuite du développement de leur marché commun et liant désormais les activités des 2 entreprises du Nouveau-Brunswick.

La nouvelle entreprise formera une entité d'environ 100 employés et opérera principalement dans la distribution de carburant, de lubrifiants et de produits spéciaux. Celle-ci sera également responsable de la gestion des opérations de 3 stations-service et de 6 dépôts pétroliers.

Cette transaction solidifiera la position commune de Michaud Petroleum et de HÉ dans la distribution d'énergies au Nouveau-Brunswick. La création de la nouvelle entité permettra d'offrir à la clientèle, entre autres, une complémentarité des territoires desservis, une meilleure efficacité, une offre de produits et de services plus complète grâce à l'éventail des produits
distribués par les deux entreprises.

La transaction nécessite une approbation préalable du Bureau de la concurrence du Canada et a été soumise le 10 mai dernier. Le processus d'analyse de dossier peut prendre quelques semaines. D'ici là, chacune des entités poursuivra ses opérations de façon distincte.

Source: Harnois Énergies

 

Industry News


Bishop Lifting Acquires Oceanside Equipment, Expanding Footprint into Canada
Bishop Lifting, a portfolio company of Altamont Capital Partners, recently
announced the completed acquisition of Oceanside Equipment a wholesale distributor of rigging and mooring products. Headquartered in Dartmouth, Nova Scotia, and with a location in Mount Pearl, Newfoundland, Oceanside has been serving customers since 1990 when Greg Maloney started the company as an aquaculture industry distributor. Since then, the company has expanded its services across Canada, serving marine, mining, transportation, and manufacturing end markets.

Oceanside marks Bishop's 14th acquisition since 2012 and is the seventh add-on acquisition since Altamont's investment. Oceanside's Canada locations and strong private label OCEAN offering support Bishop's ongoing strategy to become the leading provider of lifting products and services not
only in the U.S. but across North America.

Post-acquisition, Oceanside will keep its branding and its teams, with Greg Maloney, Gary Sullivan, and Vincent Penton continuing in commercial and
leadership roles.

"The acquisition of Oceanside marks our first physical locations in Canada and continues our strategy to expand our core solution offerings and footprint to serve customers locally across North America," said Harold King, CEO of Bishop Lifting. "Oceanside has strong customer relationships across Canada, and I am excited to welcome the entire team to the Bishop family."

"Bishop Lifting is a great home for our employees and a partner to steward the business we have built over 30+ years," said Greg Maloney, founder of Oceanside Equipment. "I look forward to working with Bishop to continue
investing in products and distribution to serve our collective customers across North America."

Source: Bishop Lifting

 

 

Precision Pulley & Idler Expands Its Operations into Alberta
Precision Pulley & Idler (PPI) recently announced the acquisition of K&W Machine in Blackfalds, Alberta, with the addition of new capabilities for Oil Sands Pulley Rebuild Services. K&W is a premier large-capacity, heavy industrial machining facility.

Since its acquisition, PPI has tooled and trained K&W to perform Pulley Rebuild disassembly and assembly services. K&W now operates as an extension of our Surrey, British Columbia, factory and has begun performing these services. Urethane lagging, Engineering, Customer Service and Technical oversight continue to come from our highly skilled and experienced Surrey Team.

“We are proud to have K&W Machine join our 100% employee-owned organization. We have a strong and growing customer base in the Canadian market, and we are continuously looking for ways to improve our ability to serve them. K&W’s location and capabilities are a perfect fit and will effectively augment our existing operations,” commented Matt Buckingham, president, and CEO of PPI.

In addition to their existing business portfolio, the K&W location will have an initial focus on refurbishing conveyor components.

Precision Pulley & Idler (PPI) is the industry leader in conveying components, with about 100 000 m2 of manufacturing space and 25 global facilities. PPI’s promise is simple: provide quality products at a competitive price with unbeatable customer service. It’s been a promise kept for over 4 decades in a diverse group of industries including aggregate, mining, forestry, grain, unit handling, and food processing. PPI is the industrial division of Precision, Inc.

Source: Precision Pulley & Idler

 

Sulzer Acquires Minority Share in Wealth Minerals
Sulzer, a global technology leader focusing on energy security and transition, natural resource processing and the chemical process industries, recently announced the acquisition of a minority share in Wealth Minerals Ltd., a developer of premier “green minerals” projects based in Vancouver, British Columbia.

Investing in Wealth Minerals Ltd. underscores Sulzer’s commitment to advancing the green energy transition. With over 190 years of industry experience and a proven track record in sustainable technologies, Sulzer is ready to amplify Wealth Minerals` ambitions in developing environmentally sound Direct Lithium Extraction (DLE) projects. The current main projects are in Chile. This collaboration will play a pivotal role in securing the lithium supply chain. At the same time, it will contribute to reducing the environmental and social impact of “green minerals” large-scale mining. This is a crucial factor to sustainably drive the global green energy transition.

“At the core of this partnership stands our commitment to serve essential industries and contribute to both a prosperous economy and a sustainable society,” said Suzanne Thoma, executive chairwoman of Sulzer. “By investing in Wealth Minerals Ltd., we invest in energy security and transition as well as natural resource processing. Green minerals, such as lithium, play a pivotal role in the green energy transition, and Sulzer’s innovation and technology will contribute to making lithium more accessible and more sustainable.”

“We are excited to welcome Sulzer as a strategic investor and to support our long-term vision to become a pre-eminent player in the global lithium industry. We are committed to using the best available techniques and technologies and hereby protect nature,” said Henk van Alphen, CEO of Wealth Minerals Ltd.

By appointing Jan Lueder, President of Sulzer’s Flow Equipment Division, to the advisory board of Wealth Minerals, the collaborative effort to advance sustainable energy solutions is significantly strengthened.

“I am incredibly honored and excited to join the advisory board of Wealth Minerals,” said Jan Lueder. “This opportunity aligns perfectly with our shared commitment to shaping the future of energy. I look forward to leveraging my experience to support Wealth Minerals in achieving its ambitious goals and driving positive change in the industry.”

Source: Sulzer Ltd.

 

SANY Heavy Industry Publishes 2023 Sustainable Development Report
SANY Heavy Industry recently published its annual Sustainable Development Report, detailing SANY’s initiatives and achievements in advancing full-process decarbonization as the world faces severe climate challenges, promoting diversity-centric green talent development, and strong commitment and investment into social welfare to strengthen shared values.

“SANY’s annual Sustainable Development Report is a showcase of the company’s decarbonization progress and achievements and our commitment to environmental protection and sustainable development. SANY is responding to the global climate challenges and to reach the ‘Dual-Carbon’ goals with concrete actions. We hope to anchor the industry transformation and development and make substantial contributions to greenhouse gas emission reduction and advancing clean energy development,” said Xiang Wenbo, chairman of SANY Heavy Industry.

With vigorous measures to promote photovoltaic and hydrogen production, SANY accelerated its use of clean energy including solar and hydrogen. By the end of 2023, 21 of SANY’s subsidiaries had photovoltaic power generation equipment in use, with the total clean energy usage amounting to 44,815.9 kWh, a proportion of 6.55%.

In 2023, SANY’s VOCs emission concentration was 0.00136 t/million units, a 23% decrease from the base year with the target achieved; the wastewater discharge density at 5.42 t/million units was a 38% decrease from the base year.

Meanwhile, SANY has been carrying out free maintenance to extend the service life of shutdown equipment globally to recycle obsolete equipment, while exploring ways to recycle packaging and upgrade cardboard and wooden boxes. In 2023, it saved ¥2.2 million ($420,000) in packaging materials and significantly reduced solid waste.

SANY integrates energy-saving initiatives in all links of production and operations. In 2023, its energy consumption (based on value) dropped by 10.7% year-on-year.

In 2023, SANY designed and built its first overseas “lighthouse factory” in Indonesia, achieving fully networked and unmanned production. SANY now operates 33 lighthouse factories, which have, on average, reduced labor costs by 46.33%. And since 2021, SANY has been actively applying advanced technologies such as industrial internet, robotics, and AI in various production scenarios.

In 2023, SANY conducted 394 training sessions that were attended by 23,993 people - about 93% of SANY employees participated in various trainings with an average training time of 121.4 h.

SANY places the safety, health, and wellbeing of its employees a top priority, and has been named “China’s Best Employer” for 3 years in a row. The Hunan SANY Polytechnic College has successfully cultivated 450 technical talents to overseas posts as of December 2023 through the overseas management headquarters orientation course. SANY has also invested into various public and social welfare programs.

SANY continues to strengthen and expand its team by drawing on a wide range of talented individuals from diverse backgrounds. By the end of 2023, the company had 25,930 full-time employees, with a record 10% of the executive team being women.

Source: SANY Heavy Industry

 

AMPURE and Transom Pioneering the Future of Electric Vehicle and Industrial Charging
Transom Capital Group recently announced the successful completion of its acquisition of Webasto Charging Solutions, Inc. from Webasto Group.

Webasto Charging Solutions is a leading provider of electric vehicle and industrial charging products and services. Transom is acquiring a majority stake in the business and Webasto will remain a minority shareholder. Concurrent with the transaction, the company name will change into “Ampure”. Ampure has an unwavering commitment to accelerating the transition to electromobility by defining the landscape of innovative and reliable charging for electric and industrial vehicles.

Ampure boasts worldwide expertise in delivering safe and reliable chargers backed by in-house design, software and hardware engineering, and manufacturing. This unique blend of capabilities ensures that the company can meet customers’ evolving needs while maintaining the highest (automotive) standards for reliability and quality. Over the past decade, Ampure’s solutions have become the charger of choice for many major vehicle original equipment manufacturers (OEM), charge point operators (CPO), airports, and plant operators.

“Charging is at the forefront of the global transition toward electric vehicles, and Ampure presented a rare opportunity to invest in a business of significant scale and with a robust portfolio of safe and reliable chargers,” said Russ Roenick, co-founder and managing partner at Transom Capital Group. “We’re super excited to partner with Ampure to continue delivering best-in-class solutions and playing a critical role during the automotive industry’s historic EV evolution. The investment in Ampure is also a sterling example of Transom Capital’s commitment to ESG investing principles.”

Source: Transom Capital Group

 

Åkerströms Björbo and Ovako Enter Strategic Partnership
Åkerströms, which has developed high-tech radio remote control solutions for the industry for over 60 years, and Ovako Sweden – one of the leading industrial companies in the Nordics, have united through a licensing agreement to promote a safer work environment. The purpose is to secure manual processes involving heavy lifting through Åkerströms’ SAAS service, Access_Ctrl. The partnership represents a shared vision and a commitment to benefit long-term sustainability.

Hans Åkerblom, CEO of Åkerströms, emphasizes the importance of creating a safe work environment and minimizing the risk of production stoppages.

“By streamlining security functions such as daily supervision and access control, and by forecasting maintenance and service for connected devices in the long term, we are taking a decisive step towards safer operations within the industry. The licensing agreement between us and the Ovako Group’s companies in Sweden not only signifies a joint commitment to safety but also a clear vision to drive industry development in a responsible direction,” he said.

“The service offered to our companies and facilities in Sweden aims to ensure a systematic way to increase personal safety for heavy lifting. After successful test installations, there is now the opportunity to expand with more connections in Hofors, Hällefors, Smedjebacken, Boxholm, and Hallstahammar. We look forward to further improving our personal safety and creating an even safer workplace for our employees,” added Phetra Ericsson, executive vice president Group HR, Communication & EHS for Ovako.

“Usually, large agreements are signed with pomp and ceremony, but this agreement was marked by a simple ceremony on the way to the office in Borlänge, by Stora Skedvi Church early in the morning,” said Mr. Åkerblom. “It was a humble start to an important partnership. A partnership that is not only about business but also about the safety of every individual working for our clients.”

Åkerströms specializes in secure and high-quality industrial radio remote control solutions, with an emphasis on flexibility and durability. With over 60 years of experience and a global customer base, Åkerströms is dedicated to delivering exceptional value to our customers. Our radio control solutions are renowned for ensuring optimal safety and reliability across various industries and applications.

Ovako develops high-tech steel solutions for, and in cooperation with, its customers in the bearing, transport and manufacturing industries. Ovako’s steel makes its customers’ end products more resilient and extends their useful life, ultimately resulting in smarter, more energy-efficient and more environmentally-friendly products.

Source: Åkerström

 

Transtar Announces Agreement for Axalta to Acquire The CoverFlexx Group
Transtar Holding Company, a leader in automotive aftermarket solutions, recently announced that Axalta Coating Systems has signed a definitive agreement to acquire The CoverFlexx Group. The transaction is anticipated to close in Q3, pending regulatory approval and customary closing conditions. Baird served as the exclusive financial advisor to CoverFlexx on this transaction.

The CoverFlexx Group, a subsidiary of Transtar Holding Company, specializes in manufacturing and distributing coatings for automotive refinish and aftermarket applications. Renowned brands under The CoverFlexx Group umbrella include Transtar® Autobody Technologies, Pro Form and Aftermkt Armor products. The CoverFlexx Group operates with a workforce of over 120 employees across manufacturing and product development facilities located in Brighton, Michigan, and Milton, Ontario.

“Axalta is a premier global manufacturer of refinish and industrial coatings. Coupling our brands and opportunities to expand is exciting, and we look forward to joining their team and experiencing continued growth,” said Ben DePompei, president of The CoverFlexx Group.

“The CoverFlexx Group’s strategic innovation has driven remarkable success, and we believe Axalta is positioned to further accelerate its growth trajectory,” added Neil Sethi, president and CEO of Transtar Holding Company.

This strategic move allows Transtar Holding Company to focus exclusively on the growth of NexaMotion Group, a portfolio of technology-driven automotive aftermarket businesses that offer a complete suite of mechanical auto repair products and industry-leading e-commerce solutions.

Source: Transtar Holding Company

 

Cummins Connected Diagnostic App available on Trackunit Marketplace
Cummins Connected Diagnostics App is now available on the Trackunit Marketplace, extending the OEM connectivity opportunities on this open construction industry resource. The powerful app offers Cummins engineering insights to service providers and fleet owners for faster fault resolution.

Cummins users can now make informed, time-critical decisions just seconds after a fault occurs. Connected Diagnostics wirelessly connects your engine to Cummins for continuous monitoring and provides your fleet the ability to diagnose fault alerts on a broad range of equipment.

Make better decisions on when to stop and minimize unplanned downtime by identifying and ranking fault codes in order of severity, including the suggested root cause and a service recommendation.

The Cummins App provides:

  • Remotely Monitor & Diagnose Your Cummins engines;
  • Check Fleet Equipment Status;
  • Receive Real-Time Diagnostics and Fault Alerts;
  • Reduce Unwanted & Unplanned Downtime.

Increasingly users, service providers and owners are gaining advantages through the availability of a range of Data Points, including:

  • Engine usage;
  • Engine operating conditions;
  • Engine fault tracking;
  • Aftertreatment system health;
  • Vehicle identification;
  • Communication status;

Cummins is a ‘Works With’ Trackunit partner and together they enable customer access to advanced data and capabilities. Technology collaboration can drive improved operational efficiencies and new business opportunities for customers by connecting key data sources, providing advanced insights and building new capabilities and services on top of the Trackunit Iris platform.

The Works With Trackunit Partner Program represents a shared commitment to drive ecosystem value and deliver useful solutions for the construction industry.

Global IoT services provider Trackunit connects construction through one platform to create a living, evolving ecosystem that delivers data and insights to the off-highway sector. With 1.25 million assets and counting connected, it uses technology to eliminate downtime, improve safety, and help customers improve the bottom line in a sustainable, cost-effective way.

Source: Trackunit

 

Twin Disc Finalizes Deal to Acquire Katsa 
Twin Disc, Inc. recently announced today that it has completed the €21 million ($31 million) acquisition of Katsa Oy, a Finland-based, designer and manufacturer of gearboxes and power transmission components for industrial and marine end-markets.

The acquisition of Katsa Oy will broaden Twin Disc’s global reach through further expansion into growing European markets, while also adding complementary products that diversify and enhance Twin Disc’s offerings in the industrial, marine and hybrid/electrification space. In addition, Katsa’s wide range of after-sales services and strong in-house capabilities for engineering, development, manufacturing and heat treatment will strengthen Twin Disc’s global sales and service network.

For the fiscal year ended September 30, 2023, Katsa delivered approximately €33 million ($48.8 million) of revenue. The acquisition is expected to be accretive to Twin Disc’s U.S. GAAP earnings within 24 months.

“We are excited to welcome Katsa to the Twin Disc family of brands,” stated John H. Batten, president and CEO of Twin Disc. “Acquiring a well-established company with longstanding relationships with many of Europe’s leading OEMs with a good reputation for its products and production capabilities will be a boon to our industrial and marine product lines. This acquisition will also provide growth opportunities in electric & hybrid applications and create significant value for our shareholders.”

Tomi Koskinen, CEO of Katsa Oy stated, “We are excited to be a part of Twin Disc. Twin Disc and Katsa share a common culture based on a commitment to supplying high-quality components through world-class engineering and manufacturing capabilities. These synergies position our products for long-term success.”

Source: Twin Disc, Inc.

 

Hargrove Controls & Automation’s Karen Griffin Receives 2024 Charlie Bergman “Remember Me” Award
Hargrove Controls & Automation, a leading industrial automation system integrator and a subsidiary of global EPC firm Hargrove Engineers & Constructors, announced today that vice president Karen Griffin, P.E. was presented the distinguished 2024 Charlie Bergman “Remember Me” Award at the Control System Integrators Association (CSIA) Conference in Dallas, Texas.

Each year at the annual conference, CSIA recognizes individuals and organizations for their contributions to the industry during an awards banquet.

Of the 5 award categories, the Charlie Bergman “Remember Me” Award is considered to be the most exemplary. The award is given to leaders within the association who exemplify the philosophy of founding member Charlie Bergman, upholding the principles of sharing, leadership, and promoting the profession.

“In the years I have worked alongside Karen, first as a fellow board member and later during her tenure as treasurer and chairman, I have witnessed firsthand her remarkable contributions that align perfectly with the criteria of this award. Karen has been a driving force behind numerous successful initiatives and projects, each reflecting her deep understanding and commitment to our organization’s mission,” said Luigi De Bernardini, CEO of Autoware and Ms. Griffin’s nominator. “Karen’s involvement in CSIA activities is characterized by a selfless sharing of knowledge and experience, fostering a culture of growth and learning. Her exceptional service, leadership, mentorship, and contributions to our strategic and organizational success make her an exemplary candidate for this honor.”

Past winners of the Charlie Bergman award include Andrew Downs and Adrian Fahey of SAGE Group, Eduardo Acosta of Omnicon S.A, and Pat Miller of Engineered Energy Solutions. Mr. De Bernardini was also a recipient of the award in 2018.

“I’ve done some reflecting since I was told that I was nominated for this award. Just a few generations from now, people won’t know us: they won’t know what we were like, they won’t know what’s important to us. But the things that I remember that my grandparents shared with me are the stories of how someone impacted them. That’s what the “Remember Me” concept is,” Karen Griffin said at the awards ceremony. “I put a lot of thought into what it means to me, and what I want to tell you is to get involved in this organization. Focus on the things that are important because each moment is one you won’t get back. Get engaged in the places that matter.”

Since joining Hargrove Controls & Automation in 2012, Ms. Griffin has served in various roles. As vice president of Hargrove Controls & Automation, Griffin leads a team of 125 automation professionals to provide clients with automation services and turnkey solutions for digital transformation, panel fabrication, safety instrumented systems, and more.

In addition to serving as a chair of the CSIA’s board of directors, she serves on the board of directors for the Hargrove Foundation, the International Society of Automation (ISA) Emerald Coast Chapter, and the executive advisory committee for Engineering and Construction Contracting (ECC). Outside of her career, she also serves as Chair of the Red Cross South Alabama Chapter Board and is an active member of her church where she volunteers in the Junior Ministry.

“If there is anyone who embodies the principles of Charlie Bergman, it’s Karen,” said Ralph Hargrove, CEO and president of Hargrove. “She works hard in all factions of her life and truly exemplifies our values of teamwork and integrity. We are proud to have her as part of the Hargrove Team.”

Source: Hargrove Controls & Automation

 

Brokk Opens New Distribution Center in Ontario
Brokk®, a manufacturer of remote-controlled demolition machines, recently opened a distribution center in Hamilton, Ontario. While Brokk has had a sales presence in Canada for more than 30 years, the new facility marks an expansion of its network. The new location will be run by Jim Bennett, who joined the Brokk team in Canada as warehouse and logistics manager. His responsibilities include managing product and assisting customers and regional sales managers by providing parts support throughout Canada.

Jim Bennett has more than 30 years of warehouse and logistics experience within the auto and construction sectors. He started working as a warehouse manager before working his way up to operations supervisor. His last two positions have been as a warehouse manager and warehouse supervisor before transitioning to his current role with Brokk.

The new facility will house the full line of demolition machines with attachments as well as Aquajet Hydrodemolition robots and parts inventory for both brands. The new center will also offer Brokk and Aquajet demonstrations. Canadian customers now have access to a in-country distribution center and no longer have to wait for equipment to go through customs from the U.S.

Source: Brokk Inc.

 

Béton Provincial Acquires Assets from CRH Canada Group in Eastern North America
Béton Provincial ltée recently announced that it has concluded a transaction with CRH Canada Group Inc., involving the acquisition of numerous assets located in Quebec, Newfoundland and Labrador, and the State of New York.
With its extensive network of strategic contact points, Béton Provincial now operates one of the largest distribution networks in eastern North America. By strengthening the vertical integration of its operations, the company is
diversifying its product offerings and gaining better control over its supply chain, for the benefit of its customers.

The transaction will have a positive impact on the economic landscape of Eastern North America, as it consolidates the leadership of a Canadian company in the supply chain for infrastructure renewal and the construction of resilient structures. By combining the benefits of the integration of the cement and concrete industries, it also bolsters Béton Provincial's ability to implement innovative projects in green concrete, thereby contributing to the transition to a more sustainable and responsible industry.

"This significant milestone highlights the journey undertaken by Béton Provincial since its foundation in Matane, Québec, in 1960. We are very proud to see that a 100% Canadian-owned company is now making its mark alongside the major multinational players in its industry. This accomplishment would not have been possible without the trust and continuous support of our partners, clients, and employees, who demonstrate our common commitment to excellence, innovation, and sustainability", said André Bélanger, president of Béton Provincial.

Béton Provincial is acquiring the Ash Grove cement plant in Joliette, as well as the activities of Demix Béton and certain activities of Demix Agrégats.

The company becomes the owner of the Ash Grove cement plant in Joliette, Quebec, as well as 6 cement terminals, 9 ready-mix concrete plants, and 2 quarries.

From this point forward, all cement activities will be operated under the name Ciment St-Laurent / St. Lawrence Cement, reviving a historically recognized brand in Quebec and Eastern North America.

Source: Béton Provincial ltée

 

TotalEnergies Marketing Canada Signs an Agreement with Shoreline
Lubricants for the Distribution of Its Lubricants in Atlantic Canada

TotalEnergies Marketing Canada Inc. recently announced that it has signed a commercial partnership with Shoreline Lubricants, a company specializing
in the distribution of lubricants and petroleum products since 1976 in New Brunswick, Nova Scotia, Prince Edward Island and Newfoundland and Labrador. As part of the agreement, Shoreline Lubricants will distribute the full range of TotalEnergies lubricants and provide products locally to serve this vast territory.

Through this collaboration, TotalEnergies is once again strengthening its distribution network in these high-potential provinces, aiming to offer increased proximity and better service, in addition to the quality of the brand's products, recognized in Canada and in over 160 countries where the products are marketed.

"Shoreline Lubricants' strong local presence, with 3 warehouses and transport facilities, and the experience it has acquired in lubricants distribution over the 30 years since it was founded, are exceptional assets for serving a vast area where our products have historically been very successful with customers. Thanks to this partnership, we are proud to support
Shoreline Lubricants in its development and to reinforce the accessibility of our Montreal-made products for the most demanding lubricants and greases users. We are therefore fulfilling our goal of offering specialized product ranges across Canada that can respond to the most extreme conditions, as well as sharing our expertise in the automotive, industrial, mining, and marine sectors," said Olivier Gauthier, president of TotalEnergies Marketing
Canada Inc.

"We are excited about the prospect of collaborating with TotalEnergies, a recognized European leader in the lubricants sector. This strategic alliance is a key step for Shoreline Lubricants in its quest to expand and strengthen its presence in the Atlantic provinces. We feel certain that this partnership will be a vector of growth and mutual success." said Nadine Hébert, vice-president of Shoreline Lubricants.

Source: TotalEnergies Marketing Canada Inc.

 

LiuGong Makes Its Debut at CSPI-EXPO 2024
LiuGong showcased 6 electric machines at Construction&Survey Productivity Improvement Expo (CSPI-EXPO), held in Chiba, Japan, from May 22-24. The equipment on display included 9027FE & 922E excavators, LS0607E &
LS0808E scissor lifts, 856HE & 870HE wheel loaders. Following its impressive appearances at INTERMAT in France and the Vei og Anlegg exhibition in Norway, LiuGong once again captivated global attention with its innovative technology as the company showcased all-electric products at the exhibition.

With their distinctive green livery, the 6 products displayed at the show share LiuGong's Red Dot Award-winning design DNA and put the operator right at the heart of the machine, demonstrating LiuGong's leadership in BEV (battery electric) technology.

In the future, LiuGong will work closely with local Japanese dealers to promote the development of intelligent construction and assist Japan in achieving its carbon emission targets. Additionally, LiuGong will provide comprehensive and efficient solutions to Japanese customers through fast and efficient services and a complete spare parts system, creating more value.

Source: Liugong

 

 

 

Partagez sur Facebook / Share on Facebook   Partagez sur LinkedIn / Share on LinkedIn


© InfraStructures - Tous droits réservés - All rights reserved