Nouvelles brèves
Nouvelle succursale à Sudbury pour J.R. Brisson Cette nouvelle succursale s’inscrit dans le plan de croissance de J.R. Brisson Équipement qui continue de renforcer sa présence dans son territoire en s’appuyant sur son expertise et son service client hors pair. Grâce à cette 4e succursale, l’entreprise consolide son objectif de maximiser l’offre de service sur un plus grand territoire, tout en maintenant ses valeurs de proximité avec ses clients. Le bâtiment situé sur Fielding Road, à Lively, a ouvert ses portes le 1er février 2022. J.R. Brisson Équipement œuvre dans le domaine d’équipements de construction et de déneigement depuis plusieurs années dans l’ouest du Québec, dans l’est de l’Ontario et maintenant dans le nord-est de l’Ontario. L’entreprise est reconnue pour son service personnalisé et sa grande expertise avec sa gamme de produits CASE Construction. Depuis 2017, J.R. Brisson Équipement fait partie du Groupe Terapro, un regroupement de 18 concessionnaires de produits CASE construction ainsi que New Holland agriculture desservant le Québec et l’Ontario.
GRYB International finalise l’acquisition de Two Harbors Machine Shop Fondée en 1968, Two Harbors Machine Shop Inc., de Two Harbors au Minnesota, exploite une installation d’usinage et de fabrication de 6500 m2 et une installation de peinture de 900 m2. L’entreprise a débuté la fabrication de chargeuses SERCO en 1975. Au fil des ans, les produits SERCO se sont démarqués pour leur fiabilité et leur qualité. Ils sont aujourd’hui vendus dans le monde entier. Cette acquisition s’inscrit parfaitement dans le plan stratégique de GRYB. Les actionnaires voient beaucoup de potentiel avec l’ajout la marque SERCO qui sera distribuée par l’important réseau de représentants du groupe. GRYB maintiendra les activités de Two Harbors au Minnesota et continuera à investir dans son développement au cours des années à venir.
AUSA finalise la vente d’Excelway Le nouveau plan stratégique d’AUSA prévoit une expansion majeure en Amérique du Nord, dans la région Asie-Pacifique et en Europe centrale – des régions où le fabricant est déjà présent et où il entend accroître sa pénétration du marché. Pour relever le défi de cette grande expansion internationale, AUSA a investi 12 millions € (17 millions $) dans la rénovation de ses modèles pour la période allant de 2016 à 2020, et l’entreprise prévoit des investissements similaires pour actualiser son catalogue de modèles plus compacts dans les années à venir.
Bentley Systems annonce l’acquisition d’AR2Tech par Seequent La bibliothèque d’algorithmes d’AR2Tech peut être appliquée à un large éventail de modélisations géostatistiques et de méthodes des sciences des données. Les fonctions centrées sur les données sont prises en charge, et le tout repose sur l’apprentissage automatique. Les solutions peuvent être utilisées seules ou intégrées à d’autres logiciels, y compris les solutions Leapfrog de modélisation géologique 3D de Seequent. Les sociétés d’exploitation minière utilisent les solutions AR2Tech de modélisation géostatistique pour la simulation conditionnelle et les modèles d’estimation de gisements complexes, avec des algorithmes personnalisés pour les gisements spécifiques. Pour la gestion des données, l’évaluation spatiale et l’évaluation des risques, les professionnels des sciences environnementales utilisent des flux de travail personnalisés conçus pour des disciplines telles que la simulation stochastique du sous-sol pour la modélisation hydraulique, l’évaluation de l’échantillonnage et la stratégie, l’intégration des données de télédétection dans le modèle géostatistique et la catégorisation des matériaux polluants.
Catalyseurs de craquage d’ammoniac de nouvelle génération pour la production d’hydrogène Bien que l’hydrogène vert soit une source d’énergie abondante, polyvalente et propre, sa grande volatilité et sa très faible densité rendent son transport difficile et coûteux. Une méthode économiquement viable consiste à convertir l’hydrogène en ammoniac (NH3) pour le transport, puis à le libérer au point d’utilisation. La libération se fait par craquage (dissociation) de l’ammoniac en hydrogène. Actuellement, des procédés et des catalyseurs commerciaux sont disponibles, mais à des coûts énergétiques relativement élevés. AmmoRef vise à développer de nouveaux catalyseurs et de nouvelles technologies pour la dissociation de l’ammoniac à des coûts énergétiques inférieurs. Avec Clariant, elle collaborera de manière non exclusive avec d’autres partenaires éminents du monde universitaire et de l’industrie, notamment le professeur Schlögl (Institut Max Planck, Berlin et Mühlheim), le professeur Muhler (Université de la Ruhr à Bochum), le professeur Behrens (Université de Kiel), le professeur Lerch (Université technique de Berlin), ainsi que ThyssenKrupp et BASF. Le rôle de Clariant dans AmmoRef est d’utiliser la connaissance approfondie des réactions chimiques et des processus catalytiques pour développer des générations nouvelles et améliorées de ses catalyseurs de craquage d’ammoniac existants. En outre, Clariant fournit son catalyseur de référence pour la synthèse de l’ammoniac, AmoMax® 10 Plus, pour la synthèse de l’ammoniac vert. Ce projet renforce la position de Clariant comme l’un des chefs de file de la nouvelle économie de l’hydrogène liée à l’ammoniac.
Prix allemand de l’industrie pour l’Aisle Master AME-OP de Combilift Le nouvel AME-OP est un modèle électrique à conduite debout qui combine les avantages d’un chariot élévateur articulé pour allées étroites et d’un préparateur de commandes pour une utilisation polyvalente dans les applications d’entreposage. Selon le rédacteur en chef, Daniel Schilling, les caractéristiques qui ont particulièrement impressionné le jury et les lecteurs sont le compartiment de l’opérateur avec une faible hauteur de plancher de seulement 280 mm qui accélère la préparation des commandes, ainsi que la capacité du chariot à travailler dans des allées très étroites.
Purem by Eberspaecher étend ses activités aux États-Unis L’usine sera le fournisseur de niveau 1 d’un grand constructeur automobile nord-américain pour les systèmes de post-traitement du diesel. Ces systèmes comprennent des convertisseurs catalytiques, des filtres à particules ainsi que des systèmes complets destinés à réduire les émissions des camionnettes diesel. Avec la nouvelle installation de Louisville, le spécialiste de la technologie des gaz d’échappement gère 6 sites de fabrication et de développement aux États-Unis et exploite également des usines de production à Ramos Arizpe, au Mexique, et à Sorocaba, au Brésil.
Continental Tire Canada annonce un partenariat avec Rechapage 2000 Fondée le 26 mars 1991, Rechapage 2000 se spécialise dans le rechapage de pneus de camions et la vulcanisation de pneus de toutes tailles. Elle fait également office de grossiste et de distributeur de ces pneus rechapés dans la province de Québec. Dans une vaste gamme de bandes de roulement, environ 30 000 pneus sont rechapés annuellement à l’usine de Beauceville. «C’est avec fierté que Rechapage 2000 s’associe à Continental Tire et à son système de rechapage», déclarait Dany Cormier, président de Rechapage 2000. «Nous croyons fermement que notre partenariat ne pourra que se développer tout en conservant notre service et notre qualité déjà établie.» «Nous sommes ravis de nous associer à une entreprise familiale solide comme Rechapage 2000 pour offrir des produits ContiLifeCycle et des pneus rechapés de qualité supérieure aux parcs de véhicules du Québec», déclarait Charles Holtmann, directeur régional des pneus de camions chez Continental Tire Canada. Ensemble, Rechapage 2000 et Continental donneront une nouvelle vie aux pneus usagés dans le cadre de la Vision 2030 de Continental, qui comprend les éléments suivants La neutralité carbone à 100% tout au long de sa chaîne de valeur, y compris les produits, les opérations et l’approvisionnement; une mobilité et des industries sans émissions à 100%; une économie circulaire à 100% avec des cycles de ressources et de produits fermés; et un approvisionnement et des partenariats commerciaux 100% ecoresponsables d’ici 2050.
Pneus Ratté fait une percée montréalaise prometteuse! Cette importante acquisition dans la région métropolitaine positionne désormais Pneus Ratté non seulement comme l’un des plus importants réseaux de son industrie, mais également parmi les plus vastes, couvrant ainsi un grand territoire avec son service routier 24h/7. «Au fil des années, nous avons opté pour une stratégie de croissance passant par l’acquisition. Comme le marché de Montréal a toujours fait partie de nos plans, cette opportunité d’affaires était tout simplement incontournable pour nous», expliquait Stéphane Ratté, président de Pneus Ratté. Également membre du réseau Point S, Pneus SP est une entreprise familiale en affaires depuis plus de 30 ans déjà. Elle est reconnue pour son expertise dans les secteurs du poids lourd et du commercial en plus de jouir d’une localisation et d’une visibilité enviables aux abords de l’autoroute 40. «Les valeurs familiales de l’entreprise cadrent parfaitement avec les nôtres. Les clients retrouveront leurs conseillers préférés puisque les équipes actuelles demeureront en place tout comme l’ancien propriétaire qui demeurera également un acteur important des opérations», soulignait Charlyne Ratté, vice-présidente de Pneus Ratté. Avec cette acquisition, le réseau de Pneus Ratté compte désormais 12 centres de l’automobile, 5 centres du camion et 4 centres du pneu hors route répartis sur la rive nord et la rive sud de Québec, la Mauricie, Montréal et Fermont, en plus d’opérer une boutique en ligne. Division du Groupe Ratté, Pneus Ratté a procédé à près de 6 millions d’installations de pneus depuis 1934. Aujourd’hui, Pneus Ratté a accès à plus d’un million de pneus neufs et possède des installations pouvant accueillir les pneus remisés de tous ses clients, saison après saison.
GRYB présente son tiltrotateur «Nous ne pourrions pas être plus enthousiastes à l’idée d’inclure les tiltrotateurs de la série GTR dans notre gamme de produits. Ce nouvel ajout nous permettra d’avoir la bonne solution pour nos clients, à chaque fois», déclarait Rémi Beaudoin, président de GRYB International. Les tiltrotateurs ont fait leurs débuts sur le marché scandinave dans les années 1980. Ils gagnent maintenant en popularité en Amérique du Nord après s’être imposés dans toute l’Europe grâce à leur capacité d’augmenter considérablement l’efficacité des chantiers. Les tiltrotators GTR seront proposés pour des machines allant de 2 à 30 t et dans diverses configurations, notamment un module de préhension en option, un système hydraulique FC (Fast c) et des options d’attache rapide.
JCB fabrique le 750 000e moteur «750 000 moteurs, c’est une sacrée étape quand on sait que nous avons commencé à produire il y a seulement 17 ans», déclarait Lord Bamford, président de JCB. «Tant de choses ont été réalisées au cours de cette période avec nos moteurs, notamment 2 records du monde de vitesse sur terre. Avec le développement de notre nouveau moteur à hydrogène, il y a encore beaucoup de choses à venir et l’avenir de notre activité moteurs est très prometteur.» Plus de la moitié des moteurs composant le total de 750 000 ont été produits chez JCB Power Systems dans le Derbyshire, au Royaume-Uni. Les moteurs, dont les gammes de puissance vont de 74 à 284 hp (55 à 212 kW), sont utilisés dans les machines de l’entreprise ainsi que dans les produits des clients. La production de moteurs en Inde, lancée en 2011, a aidé JCB à atteindre le total de production. L’usine JCB India de Delhi fabrique actuellement environ 48 variantes de moteurs, pour les clients en Inde et pour l’exportation.
TotalEnergies met en service sa plus grande centrale solaire en France Tout au long de ses 30 ans de fonctionnement, cette centrale sera exploitée et maintenue localement par les équipes de TotalEnergies. «TotalEnergies confirme une nouvelle fois son engagement en faveur du développement des énergies renouvelables en association avec les territoires. Je tiens à remercier l’ensemble des parties prenantes du projet qui ont permis de développer notre plus grande centrale en France. Cette mise en service participe à la transition énergétique du pays et est un pas supplémentaire vers notre objectif d’y atteindre 4 GW de capacité de production d’origine renouvelable d’ici 2025. Cela conforte notre engagement d’être un acteur majeur des renouvelables en France», déclarait Thierry Muller, directeur général, TotalEnergies Renouvelables France. Par ailleurs, TotalEnergies a remporté mi-novembre 51 MW de projets solaires lors de la 10e période d’appel d’offres (CRE4) de la Commission de Régulation de l’Energie. Les 8 projets lauréats seront mis en service d’ici fin 2023 puis exploités et maintenus par les équipes de TotalEnergies, dont les effectifs implantés localement ont donc vocation à croître. Au cours des 10 dernières périodes d’appel d’offres, TotalEnergies a remporté 707 MW de projets solaires CRE, ce qui le place en seconde position parmi l’ensemble des développeurs en France.
|
Industry News
Aebi Schmidt Group Completes Acquisition of Monroe Truck Equipment Monroe is an industry-leading truck and trailer equipment platform based in Wisconsin, U.S. As a result of the transaction, the combined revenue base for Aebi Schmidt thus reaches around €750 million, and the Group expects the acquisition to be accretive to profitability from 2022. The addition of Monroe will significantly strengthen Aebi Schmidt’s market position in the U.S. and globally. “We are extremely pleased about the acquisition of Monroe, which provides us with a significantly enhanced basis for further growth. Monroe is a fantastic brand and will strengthen our important winter business in particular. At the same time, we will benefit from their state-of-the-art upfitting centers and nationwide distribution network, which will give us unparalleled access to services, solutions and cross-selling opportunities with new and existing customers,” said Peter Spuhler, chairman of Aebi Schmidt Group. Aebi Schmidt will take over all of Monroe’s more than 900 employees, resulting in a total of around 3,000 staff for the Group. Monroe will continue to be run by its current management.
Fecon Acquired by Windjammer Capital Fecon was founded in 1992 and is based in Lebanon, Ohio. The company serves a variety of end markets, including utility and infrastructure maintenance, right of way/site development, fire prevention and other applications. Fecon has burnished its position as a trusted supplier to the market, supported by its category-defining products, strong dealer network, robust IP portfolio, focus on new product innovation and best-in-class customer service. The Company has a large installed base and more than 550 dealer customers nationwide. “We are appreciative of the guidance provided by the LFM team, which allowed Fecon to confidently pursue a number of strategic and operational priorities that have enabled strong growth over the last 3 years. We are excited about partnering with the Windjammer Capital team and look forward to the company’s continued success,” commented Bob Dieckman, CEO of Fecon. “Fecon is a great example of the type of business Windjammer seeks for investment – a niche market leader, delivering mission critical products and services with a solid market position,” said Matt Anderson, managing director at Windjammer. “Fecon’s strong market positioning, bolstered by robust vegetation management trends offers great opportunity for growth, both organically and through acquisition. We’re excited to partner with Bob and the Fecon team to further bolster their market leading capabilities.” “Fecon’s management team has built a well-respected business that delivers a proven customer value proposition that is second to none,” commented Greg Bondick, managing principal at Windjammer. “We look forward to working closely with the Fecon team to capitalize on its multiple growth opportunities.”
John Deere to Acquire Majority Ownership in Kreisel Electric Since 2014, Kreisel has been a leading innovator focused on the development of immersion-cooled electric battery modules and packs for high-performance and off-highway applications. The company has a differentiated battery technology and battery-buffered charging infrastructure offering and currently serves a global customer base across multiple end markets, including commercial vehicles, off-highway vehicles, marine, e-motorsports, and other high-performance applications. John Deere sees demand growing for batteries as a sole- or hybrid-propulsion system for off-highway vehicles. Products in Deere’s portfolio such as turf equipment, compact utility tractors, small tractors, compact construction, and some road building equipment could rely solely on batteries as a primary power source. Deere intends to continue to invest in and develop technologies to innovate, deliver value to customers, and work towards a future with zero-emission propulsion systems. The majority investment in Kreisel Electric will allow Deere to optimally integrate vehicle and powertrain designs around high-density battery packs while leveraging Kreisel’s charging technology to build out infrastructure required for customer adoption. “Kreisel’s battery technology can be applied across the broad portfolio of Deere products, and Kreisel’s in-market experience will benefit Deere as we ramp up our battery-electric vehicle portfolio. Deere will provide the expertise, global footprint, and funding to enable Kreisel to continue its fast growth in core markets,” said Pierre Guyot, senior vice president, John Deere Power Systems. “This is an opportunity to invest in a company with unique technology that’s designed for the demanding conditions where Deere customers work.” “Furthermore, building an electrified portfolio is key to John Deere’s sustainability goal of pursuing new technologies that reduce the environmental impact of new products and work toward zero-emission propulsion systems on equipment, while increasing our customers’ efficiency and productivity,” added Mr. Guyot. Kreisel Electric will retain its employees, brand name, and trademark, and continue to operate from its current location in Austria to serve its growing customer base. The company was founded by brothers Johann, Markus, and Philipp Kreisel, and has approximately 160 full-time employees. In a joint statement, Johann, Markus, and Philipp Kreisel said the Kreisel team looks forward to expanding its base business, leveraging the Deere channel to accelerate adoption of battery-electric vehicles and charging stations, and working with Deere’s vehicle design teams on product advancements. The transaction requires final regulatory approval in Austria, with closing expected to take place in approximately 60 days. Financial details are not being disclosed.
TotalEnergies and Clean Energy Launch the Construction of their First Biogas Unit The facility will be fueled by the onsite supply of livestock manure to produce more than 40 GWh of biomethane per year. The biomethane will be distributed in the will be distributed in the U.S. by Clean Energy through its network of fueling stations, enabling the supply of renewable gas to between 200 and 300 trucks per year.
ZF Successfully Launches New “Commercial Vehicle Solutions” Division “With the new CVS division, ZF is now positioning itself as the world’s largest component and system supplier for the commercial vehicle industry. Thanks to our broad technological positioning and global market presence, we can offer our customers the key solutions they need to transform their product portfolio from a single source. Leveraging our regional structure, we offer significant advantages and close customer proximity for truck, bus and trailer manufacturers as well as fleet operators, wherever they are in the world,” said Wilhelm Rehm, member of the ZF board of management with responsibility for the new division. “In line with our ‘Next Generation Mobility’ corporate strategy, CVS will accelerate ZF’s global growth strategy.” ZF’s Commercial Vehicle Solutions division is supported by around 25,000 employees based across 61 locations in 28 countries. “The global launch of ZF’s Commercial Vehicle Solutions division powerfully combines all of ZF’s commercial vehicle technology expertise and capabilities within one division and successfully concludes the integration of WABCO,” explained Julien Plenchette, senior vice president, Americas, CVS division, ZF Group. “With our 100+ years of technology expertise, as well as a comprehensive CV aftermarket portfolio, ZF offers North American customers an unparalleled portfolio of fully integrated solutions to support truck, bus, coach and trailer OEMs and fleets across the full commercial vehicle lifecycle.”
Premium Guard Completes Acquisition of IPC Global Solutions The deal was finalized on December 30, 2021. The new combined company will employ over 600 people and operate approximately 100,000 m2 of warehouse space throughout North America. This merger, along with the acquisition of Interfil in Mexico in November 2020, will expand PGI’s robust global sourcing platform to deliver a full suite of automotive filtration products and aftermarket solutions.
The Crosby Group Acquires Airpes Airpes, based in Barcelona, Spain, is a manufacturer of innovative lifting, handling, and weighing solutions for customers in the wind energy and industrial markets. The company’s highly engineered solutions, such as their yoke blade clamp, ensure safe and efficient wind turbine installation and maintenance. Airpes will be part of The Crosby Group’s rapidly expanding Technology Solutions portfolio, along with Crosby BlokCam, Crosby Straightpoint, and its investment in Verton. This portfolio combines robust technology and the highest quality lifting and rigging hardware to deliver solutions that improve safety and productivity for customers in every industry around the world. “We are thrilled to expand our Technology Solutions’ product portfolio with the acquisition of Airpes. Airpes is a leading innovator in the lifting industry with deep domain expertise in the wind energy and industrial markets, and shares our core values of Safety, Reliability, and Innovation. This acquisition expands The Crosby Group’s industry leading role and commitment to supporting safe and efficient lifting, rigging, and securement for the renewables market. We are thrilled to welcome the Airpes team members to The Crosby Group and will be extending our employee Ownership Plan to all Airpes employees,” said Robert Desel, CEO of The Crosby Group. “This is the next exciting stage of our journey. Leveraging The Crosby Group’s market access and world-class hardware, together we will bring Airpes’ solutions to more sites and make the lifting and renewables industries safer and more efficient,” added Josep Compte, managing director and cofounder of Airpes. Now part of The Crosby Group, Airpes will go to market under the Crosby Airpes brand.
Bentley Systems to Acquire Power Line Systems The combination will substantially complete the reach of Bentley’s comprehensive portfolio for the lifecycle integration of grid infrastructure across electrical transmission, substation, and distribution assets, and communications towers. The resulting breadth and depth of the company’s software and cloud services for grid integration will uniquely position Bentley to support the modernization of grid infrastructure for renewable energy sources and storage, mobility electrification, ubiquitous broadband and 5G communications, and environmental resilience and adaptation. The acquisition is subject to customary closing conditions. Upon closing, Power Line Systems will operate within Bentley’s new Grid Integration Group, combining also its SPIDA analysis products and fast-growing-startup OpenTower business. Power Line Systems was founded by University of Wisconsin professor Dr. Alain Peyrot in 1984, and is headquartered in Madison, Wisonsin.
Bechtel Selected as Delivery Partner for Metrolinx’ Ontario Line Bechtel, with sub-vendors Bantrel Co. and Comtech Group Inc, will provide resources, experience, and knowledge in preparation for the construction of the 15.6 km rapid transit line through the city of Toronto. The Ontario Line will be the first new subway line project in 50 years with Bechtel bringing its expertise of working in similar urban environments to better maximize opportunities for contractors to deliver the project and engage with community and industry stakeholders to address construction concerns. “Bechtel is extremely pleased to have been selected by Metrolinx as their delivery partner for the Ontario Line in Toronto,” said Kelvin Sims, Bechtel general manager, Infrastructure Americas. “Our team will bring considerable experience and lessons learned from similar recent roles around the world to help establish a collaborative integrated project team with the client and its other consultants and contractors. We look forward to the challenges and excitement of this historic project.” The project will require a mix of surface, elevated, and underground tracks to bring transit to more communities and will travel through dozens of vibrant neighborhoods. “The Ontario Line will be part of a truly integrated transit network that will make getting around the city and the entire region easier and more intuitive,” said Malcolm McKay, Ontario Line program sponsor. “Teams across Metrolinx are excited for this important project which will lift communities up and make them more successful and sustainable as the city grows.” The northern terminus will be located near the Science Centre and a critical connection to the Eglinton Crosstown Light Rail Transit line. The project’s southern terminus will be at or near Exhibition Place and Ontario Place along the City’s waterfront. The project includes 15 stations, 6 interchanges with other modes of transit, passenger pick-ups and drop off areas, and a maintenance and storage facility. The current anticipated completion of the project is end of 2030.
2021 Going Digital Awards in Infrastructure Winners Announced A Canadian project won in the Utilities and Industrial Asset Performance category: Canadian Energy Company - Asset Data Lifecycle Program - Fort McMurray, Alberta.
Bronto Skylift’s High-Rise Range Gets a New Control System The HLA-range has featured a 3rd generation Bronto3+, but is now been upgraded to the latest and most advanced control system, the 5th generation Bronto5+. For operators this means faster levelling, easier control of working lights, light groups and cage load, bigger displays with better visibility even in sunlight, easier navigation, more chassis information available on screens, integrated help texts and quick manuals, as well as resistive touch screens. For the firefighting sector there is also an integrated fire pump screen with improved possibilities to operate the pump. The HLA range ensures efficient and safe rescue and firefighting, as well as industrial operations. It includes the world’s highest truck-mounted access platforms. Due to the latest update they are better equipped to serve and respond to modern day demands.
|
© InfraStructures - Tous droits réservés - All rights reserved |